Florisinaustralia.reismee.nl

Week 1

Heeey en welkom voor het verslag van de eerste week op reis.

Vandaag precies een week geleden begon mijn grote avontuur op Schiphol waar ik rond deze tijd mijn eerste medereizigers ontmoette die ook allemaal richting Australië en Nieuw-Zeeland vlogen. De eerste vlucht niet kunnen slapen door luidruchtige mensen in de buurt, maar gelukkig heb ik na de 3 uur durende tussenstop in Dubai de tweede vlucht wel goed kunnen slapen.

In Singapore aangekomen hadden we ongeveer 24 de tijd om ons te vermaken, dus diezelfde avond nog naar een leuk pleintje geweest en wat rondgelopen. De volgende dag ochtends de stad zelf verkent met de groep en middags met de tour verschillende dingen gezien, onder andere de Royal Botanic Gardens en verschillende wijken in Singapore zoals Little India en China town. Avonds was het dan weer tijd voor de laatste vlucht die snel voorbij ging en donderdag 8 september dan eindelijk geland om 6:10 lokale tijd.

Aangekomen in Sydney snel door de douane, die op TV veel heftiger eruit ziet dan die in het echt is. De eerste dag dan samen met de groep de stad verkent en met mijn hostel genoten kennis gemaakt. De volgende dag dan wat praktische informatie gekregen en middags de andere kant van de stad verkent. Avonds was het dan nog gezellig in de bar van het hostel en met de groep was gedronken.

De laatste dag in Sydney ben ik met 2 jongens naar Manly geweest, wat volgens ons echt het leukste deel is, en het hele stadsdeel doorgelopen en leuke plekken bezocht. Hier kregen we dan echt het gevoel dat we in Australië liepen, en het was ook echt beeldschoon.

De volgende dag ochtends vroeg hebben een jongen en ik een vlucht geboekt naar Melbourne, om uit het drukke Sydney te gaan en wat van de volgende grote stad te zien. We hebben de hele dag Melbourne verkent, maar waren het aan het einde van de dag erover eens dat het veel minder sfeer en atmosfeer had dan Sydney en ook minder mooi was. Vandaag hebben we vooral gerelaxed om bij te komen van de afgelopen drukke week en ons voor te bereiden op de komende dagen. We gaan namelijk vanaf morgen 3 dagen op een tour over de Great Ocean Road en de Grampions. We hebben er beide al veel zin in en zijn echt benieuwd hoe dat ironische stukje Australië er dan in het echt uit ziet.

Dit was dan deel 1 van mijn blog. Ik ga proberen dit minstens 1x per week bij te houden, om mijn reis met anderen te delen.

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Wendela

Leuk Flo!
En wat gek dat Melbourne zo tegen valt, aangezien het toch een bekend staat als een super mooie, artistieke stad!

Maar tof dat je het naar je zin hebt!

Ik ben benieuwd naar het volgende verslag, en ik wil foto's:-De

Liefs,
De leukste zus

Ellen

Wat leuk Floris!!!
Ik ga je zeker volgen.
Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag.

Ellen

Wim

Flo, leuk om je ervaringen en je indrukken te kunnen volgend.
Ik zal je in de gaten blijven houden.
Geniet !!

Gr Wim.

Roy

Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!