Florisinaustralia.reismee.nl

Week 2

Deel 2 van mijn blog.

De afgelopen week was een drukke maar ook leuke week! Dinsdag vertrok ik dus met een groep op een 3 daagse tour vis de Great Ocean Road naar de Grampions en dan naar Adelaide. De Great Ocean Road was heel indrukwekkend, zeker omdat hij zo lang is en toch elk punt anders is. De eerste dag vooral bij de bekende punten gestopt en veel foto's gemaakt, en onderweg nog wat leuke stadjes bezocht. Na de nacht te hebben doorgebracht in Port Campbell reden we door over de Great Ocean Road. Wat we toen niet wisten was dat we een van de laatste busjes waren die op de weg mochten, aangezien de Great Ocean Road achter ons werd afgesloten wegens hevige regenval. Het was de hevige regenval in de afgelopen 6 jaar, zo rond de 200 mm per dag. Voor geïnteresseerden, als je als 'floodings Great Ocean Road ' googled, dan zie je hoe het eruit zag.

Gelukkig waren wij dus wel op tijd en reden het laatste deel van de Great Ocean Road af om daarna door te gaan naar de Grampions, wat eigenlijk dus Aboriginal land is. Het was een hele klus om op onze overnachtingsplaats te komen, aangezien hier hele wegen waren overstroomd door de regen. Na 4 omwegen te hebben gereden, en door een stadje gereden te hebben waar de kangoeroes tussen de mensen liepen, kwamen we dan aan in een klein reservaat waar we overnachten.

De dag daarna dus vertrokken en werd ik samen met 4 anderen afgezet in een klein plaatsje genaamd Horsham om de bus te pakken naar Adelaide. Maar ook hier had de regen een nadeel, want onze bus had 5 uur vertraging waardoor we pas nachts om 1 uur aankwamen in Adelaide. Die dag heb ik dan nog Adelaide verkend, wat toch leuker is doordat het kleiner is en veel meer groen te zien is.

Vandaag rustig aan gedaan om bij te komen van de tour en dingen te organiseren, aangezien ik morgenvroeg terug naar Sydney vlieg om vanaf maandag 5 dagen op surfcamp te gaan! Hopelijk is het weer daar beter dan de afgelopen 5 dagen, want ik heb nu wel genoeg van 13 graden en regen.

Jos

Floris, erg leuk dat je een blog bijhoudt, en ook foto's erop zet. Volhouden zo!!

Ellen

Ik heb "floodings Great Oceaan Road"gegoogeld. Ongelooflijk!!!Was jij blij dat je daar net op tijd weg was.....